miercuri, mai 16, 2007

Jurnalul Ioanei Em.Petrescu

16 mai 2007

Incepusem sa citesc acum vreo doua saptamani Jurnalul Ioanei Em.Petrescu.Fusesem chiar entuziasmata la ideea ca voi citi un jurnal al unei persoana aflata in momentul scrierii axact in aceeasi perioada a vietii pe care o traiesc eu acum.
Asteptam sa gasesc raspunsuri la problemele care ma macina,carora eu nu le gasesc solutionare.Am trecut deja de periada egocentrista si nu mai cred ca problemele mele sunt unice.Sunt sigura ca si altii trec prin ele si de aceea am primit cu interes invitatia de a citi jurnalul Ioanei Em. Petrescu.Eram sigura ca prin intermadiul acestui jurnal imi voi putea clarifica gandurile.
Ceea ce am gasit a fost in scimb un prea dur,dupa parerea mea,control interior.Adolescenta pe care o regaseam printre randurile cartii mi se parea un efemerid ce atenteaza permanent spre perfectiune.Se cauta imposibilul dupa parerea mea.Orgoliul devinea un motor care controla intreaga existenta si care nu permitea o trire libera,nemarginita.Se autocaracteriza intr-o viziune negativista,tatal lipsita de indulgenta pentru sine:"Am constatat,cu un dureros soc al realitatii,ca port in mine blestemul unor defeste enorme,ereditar-umane,comdamnate cu toata taria ratiunii mele,cu toata candoarea sinceritatii mele sufletesti".
Totul mi se parea prea controlat,asa cum spune si autoarea "cu o rigurozitate matematica".Era analogul unui computer care simuleaza trairi,senzatii,toate astea dorind sa pastreze o imagine satisfacuta a sinelui,care sa hraneasca permanent orgoliul.
Din pricina unei iubiri neimplinite pe care o suferise,mi se parea acum ca se transforma incet-incet intr-un fugitiv care evita acest sentiment,trasformandu-i pe toti in "prieteni".
Primul "tom" al autoarei avea sa fie,dupa cum insasi marturiseste,o oglinda a propriei personalitati:"incepusem primul tom cu hotararea de a ma zugravi pe mine,cea de fiecare zi,de a-mi stabili un punct de reper in descifrarea propriei mele persoane,candva,peste ani."
Intrebarea mea:Poti oare discerne propriile erori avand in vedere subiectivitatea de care dispune fiecare dintre noi?
Am avut acces,citind randurile jurnalului,la o personalitatea introvertita,pretentioasa cu oamenii de care e inconjurata,dar mai ales cu sine.Desi pare o persoana volubila,inclin sa cred ca fuge de o abordare sincera cu sine.Se ascunde in spatele orgoliului,refuzand sa-si accepte vreo slabiciune.Alteori,se caracterizeaza printr-o franchete frapanta,prin care reuseste sa-si indeparteza prietenii.
Cu toate acestea,am inteles ca este important sa inveti sa-ti gestionezi emotiile,actiunile,viata in general,pentru a sti de unde pleci si unde te indrepti.+

Niciun comentariu: